Ohjelma

Kevätkauden tunnit                                            

AHMATIEN PERUSKOULU, AHMATIE 1  

ti 19.00-19.45 SALSA / Leo Guzmán Monet 
ti 19.45-20.45 KEHONHUOLTO + VENYTTELY / Leo Guzmán Monet 

HERTSIN KIRJASTON LIIKUNTASALI, LINNANRAKENTAJANTIE 2 

la 10.30 - 12.00 SYKE TEEMAJUMPPA Carita Lintunen, Sonja Lyly, Ulla Pihl

HERTTONIEMENRANNAN LIIKUNTAHALLI, PETTER WETTERINTIE 5

to 17.30 - 18.15 TEMPPIS, n. 4-5-VUOTIAAT POJAT JA TYTÖT / Meria Suikki, Säde Lappalainen
to 18.15 - 19.00 TEMPPIS, n. 6-8-VUOTIAAT POJAT JA TYTÖT / Meria Suikki, Säde Lappalainen
to 18.00 - 18.50 KEPPIJUMPPA / Salla Kyheröinen


HILLERIKUJAN  KOULU, HILLERIKUJA 4

ma 19.00-20.00 KUNTOJUMPPA / Outi Raiskinmäki 
ke 18.30-19.30 VOIMATREENI / Sonja Lyly
ke 19.30-20.15 KEHONHUOLTO / Sonja Lyly
to 19.00-20.00 SALSAMIX - UUSI! / Justo Silverio

HERTSIKAN PUMPPU/ASUKASTILA, Hiihtomäentie 39 

ti 12.00-13.15 FLOW MOVEMENT/kehonhuolto / Ulla Pihl - TUNTI LOPETETTU!


Tuntikuvaukset

DANCEMIX
Hauska ja helppo tunti, joka sopii kaikille. Tunnilla opitaan helpot peruskuviot ja kuviosarjat rauhalliseen tahtiin. Tunnilla tanssitaan mm. kuubalaista salsaa, merengeä, cha cha chaa:ta, reggaettonia, jiveä, afroa ja latinoa.

  
FLOW MOVEMENT/KEHONHUOLTO

Tunnilla tehdään lempeän dynaamisesti flow-liikesarjoja, jotka muistuttavat tuttuja venytyksiä ja
jooga-asanoita/-harjoituksia. Rauhallinen, mutta rytmikäs musiikki auttaa kehon ja mielen tasapainoon.
Loppupuolella tuntia teemme pitkäkestoisia venytyksiä hengityksen avulla.

Annetaan lihasten ja koko kehon rentoutua.

Tervetuloa! Pidetään huolta itsestämme.


KEPPIJUMPPA
Keppijumppa laittaa selkärangan kurvit kuntoon ja houkuttelee upean ryhdin esiin. Tunnin tavoitteena on vahvistaa lantion- ja keskivartalon seutua, huolehtia selkärangan liikkuvuudesta sekä herättää asentoaisti. Tunti soveltuu kaikille kuntoilijoille.

KUNTOJUMPPA 
Peruskunnon ylläpitoa. Tunti koostuu lämmittelystä (5 min). ja vauhdikkaasta mutta helposta kestävyyskunto-osiosta jokaisen oman kunnon mukaan (25 min). Tunnin toisessa osuudessa tehdään lihaskuntoa tasapuolisesti koko kropan lihaksilla käyttäen vaihdellen käsipainoja, kuminauhoja sekä kehon omaa vastusta (25 min.). Lopuksi palautetaan lihakset treenistä kevyillä venyttelyillä (5 min.). Ohjelma vaihtuu kuukausittain. Tervetuloa mukaan kivaan ja rentoon menoon!


SYKE TEEMAJUMPPA
  

Viikoittain vaihtuva teema ja ohjaaja.
Teemat:
Tanssi (Latin/Discomix)

Body/kiinteytysjumppa
Lihaskunto/voimatreeni


Kaikilla tunneilla tehdään aina kehonhuolto-/venyttelyosuus.


Viikon teeman ja ohjaajan näet verkko- ja FB-sivuiltamme. 


SALSAMIX
  
Salsamix-tunnilla tanssitaan niin perinteisiä kuubalaisia tansseja, esim. rumbaa ja sonia, kuin myös tämän päivän muotitansseja salsaa ja reggaetonia, eri tyylilajeja sekoittaen.    


TEMPPIS
, n. 4-6-vuotiaat lapset 
Pienten temppis on telinerata-ajatteluun perustuvaa monipuolista, perusliikkeitä harjoittavaa leikinomaista liikuntaa, esimerkiksi hyppäämistä, heilumista ja tasapainoilua. Tuokion päätavoitteet ovat positiiviset kokemukset ja itsensä voittaminen. Sopii kaikille lapsille. 


TEMPPIS,
n. 6-8-vuotiaat lapset 
Temppis vähän isommille lapsille perustuu "parkour"-tyyliseen, monipuoliseen liikuntaan, ponnistuksista aina voltin harjoitteluun saakka. Tunti soveltuu kaiken tasoisille lapsille/nuorille, sillä jokainen tekee oman taitotasonsa mukaan.


VOIMATREENI
 
Voimatreenitunneilla lämmittelemme ensin koko kehon ja nostamme sykettä. Sen jälkeen teemme koko kehon treenin, joskus käyttäen oman kehon painoa ja joskus painoilla tai kumppareilla. Tunnilla ei ole vaikeita koreografioita, pääasia on päästä liikkumaan ja nauttimaan hikoilusta. Silloin tällöin vaihtelun vuoksi teemme treenin kiertoharjoitteluna. Sekin on oikein tehokasta ja hikistä työtä! Aina voi haastaa itsensä! 


Ohjaajat
Toimipisteet

Huom! Peruutuksista pyrimme ilmoittamaan mahdollisimman ajoissa sähköpostilla. Hätätapauksissa ovessa on lappu. Yritämme kuitenkin aina löytää tunneille sijaisen.