Ohjelma

Kauden viimeinen tunti on kouluilla torstaina 9.12., rannan liikuntahallilla 16.12.                                            

AHMATIEN PERUSKOULU, AHMATIE 1  

ti 19.00-20.00 DANCEMIX / Leo Guzmán Monet 
ti 20.00-20.45 VENYTTELY / Leo Guzmán Monet 

HERTSIN KIRJASTON LIIKUNTASALI, LINNANRAKENTAJANTIE 2 

la 10.30 - 12.00 SYKE TEEMAJUMPPA - UUSI! / Ulla Pihl, Sonja Lyly, Meria Suikki

HERTTONIEMENRANNAN LIIKUNTAHALLI, PETTER WETTERINTIE 5

to 17.30 - 18.15 TEMPPIS, n. 4-5-VUOTIAAT POJAT JA TYTÖT / Meria Suikki, Säde Lappalainen
to 18.15 - 19.00 TEMPPIS, n. 6-8-VUOTIAAT POJAT JA TYTÖT / Meria Suikki, Säde Lappalainen
to 18.00 - 18.50 KEPPIJUMPPA / Salla Kyheröinen


HILLERIKUJAN KOULU, HILLERIKUJA 4

ma 19.00-20.00 KUNTOJUMPPA / Outi Raiskinmäki
ke 18.30-19.30 VOIMATREENI / Sonja Lyly
ke 19.30-20.15 KEHONHUOLTO / Sonja Lyly
to 19.00-20.00 TANSSIX / Ulla Pihl
to 20.00-21.00 VENYTTELY-YOGA-PILATES / Ulla Pihl


Tuntikuvaukset

DANCEMIX
Hauska ja helppo tunti, joka sopii kaikille. Tunnilla opitaan helpot peruskuviot ja kuviosarjat rauhalliseen tahtiin. Tunnilla tanssitaan mm. kuubalaista salsaa, merengeä, cha cha chaa:ta, reggaettonia, jiveä, afroa ja latinoa.

  
KEHONHUOLTO

Kehonhuolto on tärkeä osa hyvinvoivaa kehoa. Venyttelemme pitkän kaavan mukaan. Aloitamme pehmeällä kehon lämmittelyllä ja teemme muutaman keskivartaloa tukevan liikkeen. Tämän jälkeen lopputunti on venyttelyä ja rentoutumista. Tervetuloa huoltamaan omaa kehoa!


KEPPIJUMPPA
Keppijumppa laittaa selkärangan kurvit kuntoon ja houkuttelee upean ryhdin esiin. Tunnin tavoitteena on vahvistaa lantion- ja keskivartalon seutua, huolehtia selkärangan liikkuvuudesta sekä herättää asentoaisti. Tunti soveltuu kaikille kuntoilijoille.

KUNTOJUMPPA 
Peruskunnon ylläpitoa. Tunti koostuu lämmittelystä (5 min). ja vauhdikkaasta mutta helposta kestävyyskunto-osiosta jokaisen oman kunnon mukaan (25 min). Tunnin toisessa osuudessa tehdään lihaskuntoa tasapuolisesti koko kropan lihaksilla käyttäen vaihdellen käsipainoja, kuminauhoja sekä kehon omaa vastusta (25 min.). Lopuksi palautetaan lihakset treenistä kevyillä venyttelyillä (5 min.). Ohjelma vaihtuu kuukausittain. Tervetuloa mukaan kivaan ja rentoon menoon!


SYKE TEEMAJUMPPA - UUSI 
TUNTI!  

Viikoittain vaihtuva teema ja ohjaaja.
Teemat:
Tanssi (Latin/Discomix)
Body/kiinteytys-jumppa
Aikuisbaletti/Barre
Kaikilla tunneilla tehdään aina kehonhuolto-/venyttelyosuus.


Viikon teeman ja ohjaajan näet verkko- ja FB-sivuiltamme. 


TANSSIX
  
Tanssix-tunti on pääasiassa lattareita ja discoa sekaisin, mutta myös vähän suomi-iskelmää tai tulisempaa flamencotunnelmaa. Tällä tunnilla otetaan kaikki irti tunnelmasta toiseen - voisi sanoa, että matkustetaan maailman ympäri!  


TEMPPIS
, n. 4-6-vuotiaat lapset 
Pienten temppis on telinerata-ajatteluun perustuvaa monipuolista, perusliikkeitä harjoittavaa leikinomaista liikuntaa, esimerkiksi hyppäämistä, heilumista ja tasapainoilua. Tuokion päätavoitteet ovat positiiviset kokemukset ja itsensä voittaminen. Sopii kaikille lapsille. 


TEMPPIS,
n. 6-8-vuotiaat lapset 
Temppis vähän isommille lapsille perustuu "parkour"-tyyliseen, monipuoliseen liikuntaan, ponnistuksista aina voltin harjoitteluun saakka. Tunti soveltuu kaiken tasoisille lapsille/nuorille, sillä jokainen tekee oman taitotasonsa mukaan.


VENYTTELY-YOGA-PILATES

Tunnilla tehdään lyhyt lämmittely ja sen jälkeen rauhallisia pitkäkestoisia venytyksiä sekä seisten että lattialla matolla. Käytämme apuna mm. joogavöitä, tuoleja ja seinää. Liikkeen, hengityksen ja mielenrauhan yhdistämisellä harjoitukset ovat tehokkaita mutta lempeitä. Vaikutteet tulevat joogasta, pilateksesta ja tanssista. Tunnilla poistetaan stressiä ja kehon jännityksiä, lopussa aina loppurentoutus. Kannattaa ottaa lämpimät vaatteet ja sukat mukaan! Suosittelemme käyttämään omaa joogamattoa (ohut pitkä matto) ja kahta joogatiiltä.


VOIMATREENI
 
Voimatreenitunneilla lämmittelemme ensin koko kehon ja nostamme sykettä. Sen jälkeen teemme koko kehon treenin, joskus käyttäen oman kehon painoa ja joskus painoilla tai kumppareilla. Tunnilla ei ole vaikeita koreografioita, pääasia on päästä liikkumaan ja nauttimaan hikoilusta. Silloin tällöin vaihtelun vuoksi teemme treenin kiertoharjoitteluna. Sekin on oikein tehokasta ja hikistä työtä! Aina voi haastaa itsensä! 


Ohjaajat
Toimipisteet

Huom! Peruutuksista pyrimme ilmoittamaan mahdollisimman ajoissa sähköpostilla. Hätätapauksissa ovessa on lappu. Yritämme kuitenkin aina löytää tunneille sijaisen.