Ohjelma

Syyskauden 2020 ilmoittautuminen käynnistyy 22.8. ja jatkuu lokakuun loppuun.

ASUKASTALO ANKKURI, PAASIVAARANKATU 6

ti 19.30-20.30 SALSA / Leo Guzmán Monet
ti 20.30-21.15 VENYTTELY+LIHASHUOLTO / Leo Guzmán Monet

                                                  

HERTSIKAN ALA-ASTEEN KOULU, HILLERIKUJA 4

ma 19.00-20.00 KUNTOJUMPPA / Outi Raiskinmäki
ke 18.30-19.30 VOIMATREENI / Sonja Lyly
ke 19.30-20.15 KEHONHUOLTO / Sonja Lyly
to 19.00-20.00 LAVIS (lavatanssijumppa) / Ulla Pihl
to 20.00-20.45 JOOGA-STRETCHING / Ulla Pihl

HERTTONIEMENRANNAN LIIKUNTAHALLI, PETTER WETTERIN TIE 5

to 17.30-18.15 PERHELIIKUNTA n. 2-4-v. / Asta Rahkonen
to 17.30-18.15 TEMPPUKOULU n. 4-5-v. / Meria Suikki ja Säde Lappalainen
to 18.15-19.00 KEPPIJUMPPA / Salla Kyheröinen
to 18.15-19.00 TEMPPUKERHO n. 6-8-v. / Meria Suikki ja Säde Lappalainen

ITÄKESKUKSEN UIMAHALLI, OLAVINLINNANTIE 6
ti 20.00-20.45 VESIJUMPPA / Asta Rahkonen

Tuntikuvaukset

SALSA
Salsa on hauska ja helppo tunti joka sopii kaikille. Tunnilla opitaan helpot peruskuviot ja kuviosarjat rauhalliseen tahtiin.

JOOGA-STRETCHING
Tunnilla tehdään lyhyt lämmittely ja sen jälkeen rauhallisia pitkäkestoisia venytyksiä sekä seisten että lattialla matolla.  Käytämme apuna mm. joogavöitä, tuoleja ja seinää.  Liikkeen, hengityksen ja mielenrauhan yhdistämisellä harjoitukset ovat tehokkaita mutta lempeitä.  Vaikutteet tulevat joogasta, pilateksesta ja tanssista.  Tunnilla poistetaan stressiä ja kehon jännityksiä.  Lopussa aina loppurentoutus.  Kannattaa ottaa lämpimät vaatteet ja sukat mukaan! 

KEHONHUOLTO
Kehonhuolto on tärkeä osa hyvinvoivaa kehoa. Venyttelemme pitkän kaavan mukaan. Aloitamme pehmeällä kehon lämmittelyllä ja teemme muutaman keskivartaloa tukevan liikkeen. Tämän jälkeen lopputunti on venyttelyä ja rentoutumista. Tervetuloa huoltamaan omaa kehoa!

KEPPIJUMPPA
Keppijumppa laittaa selkärangan kurvit kuntoon ja houkuttelee upean ryhdin esiin. Tunnin tavoitteena on vahvistaa lantion- ja keskivartalon seutua, huolehtia selkärangan liikkuvuudesta sekä herättää asentoaisti. Tunti soveltuu kaikille kuntoilijoille
.

LAVIS (lavatanssijumppa) 
LAVIS-lavatanssijumppa on uusi, hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja, kuten humppa, valssi, polkka, foxi, salsa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi. Laviksen periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta oman tähtihetkensä. Tällä tunnilla tanssitaan myös lattareita!

PERHELIIKUNTA
Perheliikunta on 2-4-vuotiaiden lasten ja aikuisten yhteinen jumppa. Ryhmässä leikitään, tanssitaan, kiipeillään, temppuillaan ja päästään mielikuvitusmatkoille. Tavoitteena on tukea lasten motorista kehitystä, perusliikuntataitojen, tasapainon ja välineiden käsittelyn harjoittelun kautta. Myös sosiaaliset taidot kehittyvät vuorovaikutuksessa muiden ryhmäläisten kanssa. Tunnit toteutuvat lasten ehdoilla, jokaisen yksilöllinen kehitysvaihe huomioiden ja aikuisten tukemana aktiivisen yhdessä tekemisen myötä. Yhteisestä ajasta ja liikunnan riemusta nauttiminen on perheliikunnan tarkoitus ja tunneilla opittuja liikuntaideoita voi viedä mukana kotiinkin.

TEMPPUKOULU, n. 4-5-vuotiaat lapset 
Temppukoulu on telinerata-ajatteluun perustuvaa monipuolista, perusliikkeitä harjoittavaa liikuntaa. Tuokion päätavoitteet ovat positiiviset kokemukset, itsensä voittaminen, kymmenet toistot ja lihaksiston kehittyminen tasapuolisesti
.

TEMPPUKERHO n. 6-8-vuotiaat lapset 
Temppukerho perustuu "parkour"-tyyliseen, monipuoliseen liikuntaan, ponnistuksista aina voltin harjoitteluun saakka. Tunti soveltuu kaiken tasoisille lapsille/nuorille, sillä jokainen tekee oman taitotasonsa mukaan.

VENYTTELY + LIHASHUOLTO 
Tunti parantaa kehon hyvinvointia ja liikkuvuutta. Auttaa avaamaan lihaskireyksiä ja vahvistamaan syviä tukilihaksia. Tunti sisältää rauhallisia ja dynaamisia liikkeitä.

VESIJUMPPA 
Tunti koostuu sydämen sykettä kohottavista, lihaksia vahvistavista sekä nivelten liikkuvuutta lisäävistä liikkeistä. Näitä liikkeitä tehostetaan käyttämällä ajoittain apuna erilaisia välineitä. Tunnin tavoitteena on lisätä kuormitusta sydän- ja verenkiertoelimistölle sekä vartalon lihaksille. Tämä tunti soveltuu kaiken ikäisille ja -kuntoisille liikkujille, sillä vesi keventää niveliin kohdistuvaa kuormitusta.

VOIMATREENI
Voimatreenitunneilla lämmittelemme ensin koko kehon ja nostamme sykettä. Sen jälkeen teemme koko kehon treenin, joskus käyttäen oman kehon painoa ja joskus painoilla tai kumppareilla. Tunnilla ei ole vaikeita koreografioita, pääasia on päästä liikkumaan ja nauttimaan hikoilusta. Silloin tällöin vaihtelun vuoksi teemme treenin kiertoharjoitteluna. Sekin on oikein tehokasta ja hikistä työtä! Aina voi haastaa itsensä!


Ohjaajat
Toimipisteet

Huom! Peruutuksista pyrimme ilmoittamaan mahdollisimman ajoissa sähköpostilla. Hätätapauksissa ovessa on lappu. Yritämme kuitenkin aina löytää tunneille sijaisen.