Ohjelma

Kevätkauden 2021 ilmoittautuminen alkaa 1. tammikuuta ja jatkuu helmikuun loppuun. Jumppien alkaminen riippuu kuitenkin koronavirustilanteesta, ja noudatamme viranomaisten ohjeistusta.                                                   

AHMATIEN PERUSKOULU, AHMATIE 1  

ti 17.00-18.00 TEMPPUKOULU n. 4-6-vuotiaat lapset / Meria Suikki 
ti 19.30-21.00 SALSA JA VENYTTELY / Leo Guzmán Monet

HERTSIKAN ALA-ASTEEN KOULU, HILLERIKUJA 4

ma 19.00-20.00 KUNTOJUMPPA / Outi Raiskinmäki
ke 18.30-19.30 VOIMATREENI / Sonja Lyly
ke 19.30-20.15 KEHONHUOLTO / Sonja Lyly
to 18.00-19.00 KEPPIJUMPPA / Salla Kyheröinen
to 19.00-20.00 LAVIS + FIT (lavatanssijumppa) / Ulla Pihl
to 20.00-21.00 JOOGA-STRETCHING / Ulla Pihl

Tuntikuvaukset

JOOGA-STRETCHING 
Tunnilla tehdään lyhyt lämmittely ja sen jälkeen rauhallisia pitkäkestoisia venytyksiä sekä seisten että lattialla matolla. Käytämme apuna mm. joogavöitä, tuoleja ja seinää. Liikkeen, hengityksen ja mielenrauhan yhdistämisellä harjoitukset ovat tehokkaita mutta lempeitä. Vaikutteet tulevat joogasta, pilateksesta ja tanssista. Tunnilla poistetaan stressiä ja kehon jännityksiä, lopussa aina loppurentoutus. Kannattaa ottaa lämpimät vaatteet ja sukat mukaan! Suosittelemme käyttämään omaa joogamattoa (ohut pitkä matto) ja kahta joogatiiltä.

KEHONHUOLTO
Kehonhuolto on tärkeä osa hyvinvoivaa kehoa. Venyttelemme pitkän kaavan mukaan. Aloitamme pehmeällä kehon lämmittelyllä ja teemme muutaman keskivartaloa tukevan liikkeen. Tämän jälkeen lopputunti on venyttelyä ja rentoutumista. Tervetuloa huoltamaan omaa kehoa!

KEPPIJUMPPA
Keppijumppa laittaa selkärangan kurvit kuntoon ja houkuttelee upean ryhdin esiin. Tunnin tavoitteena on vahvistaa lantion- ja keskivartalon seutua, huolehtia selkärangan liikkuvuudesta sekä herättää asentoaisti. Tunti soveltuu kaikille kuntoilijoille.

KUNTOJUMPPA 
Peruskunnon ylläpitoa. Tunti koostuu lämmittelystä (5 min). ja vauhdikkaasta mutta helposta kestävyyskunto-osiosta jokaisen oman kunnon mukaan (25 min). Tunnin toisessa osuudessa tehdään lihaskuntoa tasapuolisesti koko kropan lihaksilla käyttäen vaihdellen käsipainoja, kuminauhoja sekä kehon omaa vastusta (25 min.). Lopuksi palautetaan lihakset treenistä kevyillä venyttelyillä (5 min.). Ohjelma vaihtuu kuukausittain. Tervetuloa mukaan kivaan ja rentoon menoon!

LAVIS + FIT (lavatanssijumppa)  
LAVIS-lavatanssijumppa on uusi, hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja, kuten humppa, valssi, polkka, foxi, salsa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi. Laviksen periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta oman tähtihetkensä. Tällä tunnilla tanssitaan myös lattareita! Tunnin lopussa tehdään tanssiin sisällytettyjä kuntoliikeitä käsipainojen tai muiden apuvälineiden tehostamina. 

SALSA, tanssitaan 75 min. ja venytellään 15 min.  
Salsa on hauska ja helppo tunti, joka sopii kaikille. Tunnilla opitaan helpot peruskuviot ja kuviosarjat rauhalliseen tahtiin.  

TEMPPUKOULU, n. 4-6-vuotiaat lapset 
Temppukoulu on telinerata-ajatteluun perustuvaa monipuolista, perusliikkeitä harjoittavaa leikinomaista liikuntaa, esimerkiksi hyppäämistä, heilumista ja tasapainoilua. Tuokion päätavoitteet ovat positiiviset kokemukset ja itsensä voittaminen. Sopii kaikille lapsille.

VOIMATREENI 
Voimatreenitunneilla lämmittelemme ensin koko kehon ja nostamme sykettä. Sen jälkeen teemme koko kehon treenin, joskus käyttäen oman kehon painoa ja joskus painoilla tai kumppareilla. Tunnilla ei ole vaikeita koreografioita, pääasia on päästä liikkumaan ja nauttimaan hikoilusta. Silloin tällöin vaihtelun vuoksi teemme treenin kiertoharjoitteluna. Sekin on oikein tehokasta ja hikistä työtä! Aina voi haastaa itsensä! 


Ohjaajat
Toimipisteet

Huom! Peruutuksista pyrimme ilmoittamaan mahdollisimman ajoissa sähköpostilla. Hätätapauksissa ovessa on lappu. Yritämme kuitenkin aina löytää tunneille sijaisen.