Ohjelma

Syyskauden 2019 ohjelma (ohjelmakuvaukset tällä sivulla alempana)

Kausi alkaa viikolla 36 (maanantai 2.9.). Ilmoittautuminen alkaa 15.8. klo 07.
Viimeiset tunnit pidetään viikolla 51.

HERTTONIEMITALO, NUORISOTALO KETTUKERHO, KETTUTIE 8
ti 19.00 - 20.00 AIKUISBALETTI / Meria Suikki
ti 20.00 - 21.00 VOIMATREENI / Sonja Lyly
la 10.00 - 11.00 KEHONHUOLTO / Carita Lintunen
la 11.00 - 12.15 BODY + STRETCHING / Carita Lintunen

ROIHUVUOREN NUORISOTALO, PRINSSINTIE 1

ti 19.00 - 20.00 LAVIS / Ulla Pihl
ti 20.00 - 20.45 VENYTTELY / Ulla Pihl

HILLERIKUJAN KOULU, HILLERIKUJA 4
ma 19.00 - 20.00 KUNTOJUMPPA / Outi Raiskinmäki
ke 18.00 - 19.00 LATIN FITNESS / Carita Lintunen
ke 19.00 - 19.45 KEHONHUOLTO + VENYTTELY / Carita Lintunen

HERTTONIEMENRANNAN LIIKUNTAHALLI, PETTER WETTERIN TIE 5

to 17.30 - 18.15 PERHELIIKUNTA n. 2-4-v. / Sonja Elonen
to 17.30 - 18.15 TEMPPUKOULU n. 4-5-v. pojat ja tytöt / Meria Suikki ja Säde Lappalainen
to 18.15 - 19.00 KEPPIJUMPPA / Salla Kyheröinen
to 18.15 - 19.00 TEMPPUKERHO n. 6-8-v. pojat ja tytöt / Meria Suikki ja Säde Lappalainen

ITÄKESKUKSEN UIMAHALLI, OLAVINLINNANTIE 6

ti 20.00 - 20.45 VESIJUMPPA / Leo Monet

Tuntikuvaukset

KUNTOJUMPPA maanantai klo 19.00 - 20.00
Peruskunnon ylläpitoa. Tunti koostuu lämmittelystä (5 min). ja vauhdikkaasta mutta helposta kestävyyskunto-osiosta jokaisen oman kunnon mukaan (25 min). Tunnin toisessa osuudessa tehdään lihaskuntoa tasapuolisesti koko kropan lihaksilla käyttäen vaihdellen käsipainoja, kuminauhoja sekä kehon omaa vastusta (25 min.). Lopuksi palautetaan lihakset treenistä kevyillä venyttelyillä (5 min.). Ohjelma vaihtuu kuukausittain. Tervetuloa mukaan kivaan ja rentoon menoon!

AIKUISBALETTI tiistai klo 19.00 - 20.00
"Bulleriinojen" oma tunti, jossa balettia harjoitellaan perinteisen tuntijärjestyksen mukaan.Tunti aloitetaan tangolla tehtävillä harjoituksilla. Tämän jälkeen siirrytään keskilattialle. Musikaalista ilmaisua tanssin ilon kautta!

LAVIS (lavatanssijumppa) tiistai klo 19.00 - 20.00
LAVIS-lavatanssijumppa on uusi, hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja, kuten humppa, valssi, polkka, foxi, salsa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi. Laviksen periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta oman tähtihetkensä. Tällä tunnilla tanssitaan myös lattareita!

VOIMATREENI tiistai klo 20.00 - 21.00
Voimatreenitunneilla lämmittelemme ensin koko kehon ja nostamme sykettä. Sen jälkeen teemme koko kehon treenin, joskus käyttäen oman kehon painoa ja joskus painoilla tai kumppareilla. Tunnilla ei ole vaikeita koreografioita, pääasia on päästä liikkumaan ja nauttimaan hikoilusta. Silloin tällöin vaihtelun vuoksi teemme treenin kiertoharjoitteluna. Sekin on oikein tehokasta ja hikistä työtä! Aina voi haastaa itsensä!

VENYTTELY tiistai klo 20.00-20.45
Tunti koostuu n. 5-10 minuutin helposta ja rauhallisesta lämmittelystä askeltaen sekä marssien. Loppu tunti n. 35 min. on klassista koko kehon venyttelyä ja rentoutumista. Tunnin tavoitteena on venyvyyden kehittäminen sekä rentoutuminen. Tämä tunti soveltuu kaiken ikäisille ja -kuntoisille liikkujille.

VESIJUMPPA tiistai klo 20.00 - 20.45
Tunti koostuu sydämen sykettä kohottavista, lihaksia vahvistavista sekä nivelten liikkuvuutta lisäävistä liikkeistä. Näitä liikkeitä tehostetaan käyttämällä ajoittain apuna erilaisia välineitä. Tunnin tavoitteena on lisätä kuormitusta sydän- ja verenkiertoelimistölle sekä vartalon lihaksille. Tämä tunti soveltuu kaiken ikäisille ja -kuntoisille liikkujille, sillä vesi keventää niveliin kohdistuvaa kuormitusta.

LATIN FITNESS keskiviikko klo 18.00 - 19.00
Helppo ja energinen zumban kaltainen tunti, jossa pysytään koko ajan liikkeessä latinalaisamerikkalaisten rytmien tahtiin. Et tarvitse aiempaa tanssikokemusta. Tunti koostuu rauhallisesta lämmittelystä, energisestä cardio-osuudesta sekä lyhyistä lihaskunto-osuuksista ja loppuvenyttelystä

KEHONHUOLTO + VENYTTELY keskiviikko klo 19.00 - 19.45
Rauhallinen tunti, jossa keskitytään liikkuvuuteen ja tukilihaksiin. Tunti koostuu alkulämmittelystä, huoltavasta lihaskunto- sekä liikkuvuusosuudesta ja noin 15 min. venyttelyosuudesta. Jokainen tekee liikkeet omaan tahtiin ja omaa kehoa kuunnellen.

PERHELIIKUNTA torstai klo 17.30 - 18.15
Perheliikunta on 2-4-vuotiaiden lasten ja aikuisten yhteinen jumppa. Ryhmässä leikitään, tanssitaan, kiipeillään, temppuillaan ja päästään mielikuvitusmatkoille. Tavoitteena on tukea lasten motorista kehitystä, perusliikuntataitojen, tasapainon ja välineiden käsittelyn harjoittelun kautta. Myös sosiaaliset taidot kehittyvät vuorovaikutuksessa muiden ryhmäläisten kanssa. Tunnit toteutuvat lasten ehdoilla, jokaisen yksilöllinen kehitysvaihe huomioiden ja aikuisten tukemana aktiivisen yhdessä tekemisen myötä. Yhteisestä ajasta ja liikunnan riemusta nauttiminen on perheliikunnan tarkoitus ja tunneilla opittuja liikuntaideoita voi viedä mukana kotiinkin.

TEMPPUKOULU, n. 4—5-vuotiaat lapset torstai klo 17.30 - 18.15
Temppukoulu on telinerata-ajatteluun perustuvaa monipuolista, perusliikkeitä harjoittavaa liikuntaa. Tuokion päätavoitteet ovat positiiviset kokemukset, itsensä voittaminen, kymmenet toistot ja lihaksiston kehittyminen tasapuolisesti.

TEMPPUKERHO n. 6—8-vuotiaat lapset torstai klo 18.15 - 19.00
Temppukerho perustuu "parkour" tyyliseen, monipuoliseen liikuntaan, ponnistuksista aina voltin harjoitteluun saakka. Tunti soveltuu kaiken tasoisille lapsille/nuorille, sillä jokainen tekee oman taitotasonsa mukaan.

KEPPIJUMPPA torstai klo 18.15 - 19.00
Keppijumppa laittaa selkärangan kurvit kuntoon ja houkuttelee upean ryhdin esiin. Tunnin tavoitteena on vahvistaa lantion- ja keskivartalon seutua, huolehtia selkärangan liikkuvuudesta sekä herättää asentoaisti. Tunti soveltuu kaikille kuntoilijoille.

KEHONHUOLTO lauantai klo 10.00 - 11.00
Slowball on Chi Ballista ammentava liikuntamuoto, Tunnilla liikutaan paljain jaloin tai sukkasillaan pienen aromapallon kanssa, joka ohjaa kehon liikeratoja. Slowballin harrastaminen sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille henkilöille. Slowballi parantaa voimaa, tasapainoa, liikkuvuutta ja keskikehon hallintaa.

BODY+STRETCHING lauantai klo 11.00 - 12.15
Tunti koostuu n. 20-30 minuutin kestävästä alkulämmittelysarjasta, jota seuraa tehokas lihaskunto- ja sykeosuus. Välineitä käytetään tehostamaan liikesarjoja. Tunti loppuu pitkiin n. 15 min kestäviin palauttaviin venytyksiin. Tunnin tavoitteena on nostaa sykettä ja kehittää lihasvoimaa. Tämä tehokas, hauska ja haastavakin tunti on tarkoitettu hieman enemmän liikuntaa harrastaneille naisille ja miehille.

Ohjaajat
Toimipisteet

Huom! Peruutuksista pyrimme ilmoittamaan mahdollisimman ajoissa sähköpostilla. Hätätapauksissa ovessa on lappu. Yritämme aina löytää tunneille sijaisen.