Ohjelma

Syyskauden tunnit                                            

AHMATIEN PERUSKOULU, AHMATIE 1  

ti 19.00-20.00 TANSSI-MIX / Outi Alaja 
ti 20.00-20.45 KEHONHUOLTO JA VENYTTELY / Outi Alaja  

HERTSIN KIRJASTON LIIKUNTASALI LINNANRAKENTAJANTIE 2

la 11.30-12.30 SYKE-TEEMAJUMPPA / Salla Kyheröinen, Sonja Lyly, Ulla Pihl

HERTTONIEMENRANNAN LIIKUNTAHALLI, PETTER WETTERINTIE 5

to 17.30 - 18.15 TEMPPIS n. 4-5-VUOTIAILLE / Iida Soukola ja Inka Turunen
to 18.15 - 19.00 TEMPPIS n. 6-8-VUOTIAILLE / Iida Soukola ja Inka Turunen

HILLERIKUJAN  KOULU, HILLERIKUJA 4

ma 19.00-20.00 KUNTOJUMPPA / Outi Raiskinmäki 
ke 18.30-19.30 VOIMATREENI / Sonja Lyly
ke 19.30-20.15 KEHONHUOLTO / Sonja Lyly
to 19.00-20.00 KUNTOTANSSI / Susanna Sainio

Tuntikuvaukset

KEHONHUOLTO
Kehonhuolto on tärkeä osa hyvinvoivaa kehoa. Venyttelemme pitkän kaavan mukaan. Aloitamme pehmeällä kehon lämmittelyllä ja teemme muutaman keskivartaloa tukevan liikkeen. Tämän jälkeen lopputunti on venyttelyä ja rentoutumista. Tervetuloa huoltamaan omaa kehoa! 

  
KEHONHUOLTO JA VENYTTELY  
Tule huoltamaan kehoasi rauhalliseen ja leppoisaan tahtiin! Tunnilla tehdään lämmittäviä ja avaavia liikkeitä omaa kehoa kuunnellen. Tunnilla ei kuulla musiikkia. Pääpaino on venyttelyissä. Tunti päättyy lyhyeen rentoutukseen. 

KUNTOJUMPPA 
Peruskunnon ylläpitoa. Tunti koostuu lämmittelystä (5 min). ja vauhdikkaasta mutta helposta kestävyyskunto-osiosta jokaisen oman kunnon mukaan (25 min). Tunnin toisessa osuudessa tehdään lihaskuntoa tasapuolisesti koko kropan lihaksilla käyttäen vaihdellen käsipainoja, kuminauhoja sekä kehon omaa vastusta (25 min.). Lopuksi palautetaan lihakset treenistä kevyillä venyttelyillä (5 min.). Ohjelma vaihtuu kuukausittain. Tervetuloa mukaan kivaan ja rentoon menoon!


SYKE-TEEMAJUMPPA
Teema ja ohjaaja vaihtuvat viikottain. Teematunneilla on vaihtelevasti tanssia, keppijumppaa, lihaskuntoa ja voimatreenausta. Kaikilla tunneilla tehdään aina kehonhuolto-/venyttelyosuus. Viikon teeman ja ohjelman näet etusivulta ja Facebook-sivultamme. 

Ullan tunnilla on Yoga-stretching:  Rauhallinen kehoa avaava ja rentouttava tunti. Pitkäkestoisia venytyksiä, virtaavaa liikettä lempeästi hengitellen. Apuvälineenä käytämme joogavöitä. Oman alustan voi ottaa mukaan.

KUNTOTANSSI   

Susannan tunnilla tehdään helppoja askelkuvioita ja koreografioita höystettynä mukavalla fiiliksellä ja useimmiten suomalaisella musiikilla. Tunnilla päästään kokeilemaan tanssilajeja salsasta rockiin, jiveen, discoon, humppaan ja valssiin! Tunnilla tehdään myös lihaskuntoa tanssillisella otteella. Lopuksi jäähdytellään ja venytellään.


TANSSI-MIX
  
Tällä tunnilla pääset tutustumaan monipuolisesti eri tanssilajeihin jazz-tanssista länsiafrikkalaisen tanssin kautta kuubalaisiin rytmeihin! Tanssi vaihtuu aina kuukauden alussa. Tunti koostuu tanssilajin perusaskeleiden ja tekniikan harjoittelusta, lyhyestä koreografiasta ja loppuvenyttelyistä. Tunnille ovat kaikki tervetulleita, taso on avoin.  


TEMPPIS
, n. 4-6-vuotiaat lapset 
Lasten temppujumppa on leikkimielistä ja monipuolista liikuntaa, jossa harjoitellaan perustaitoja ja voimistelun alkeita erilaisia välineitä ja telineitä hyödyntäen. Jumpassa harjoitellaan esimerkiksi juoksemista, hyppäämistä, tasapainoilua ja roikkumista. Tunneilla otetaan aina huomioon lapsen oma kehitystaso. Tunnin tavoitteena on onnistumisen kokemukset ja itsensä haastaminen. Temppujumppa luo hyvän liikunnallisen pohjan erilaisiin liikuntaharrastuksiin. 

TEMPPIS, n. 6-8-vuotiaat lapset 
Lasten temppujumppa on leikkimielistä ja monipuolista liikuntaa, jossa harjoitellaan perustaitoja ja voimistelun alkeita erilaisia välineitä ja telineitä hyödyntäen. Jumpassa harjoitellaan esimerkiksi juoksemista, hyppäämistä, tasapainoilua ja roikkumista. Tunneilla otetaan aina huomioon lapsen oma kehitystaso. Tunnin tavoitteena on onnistumisen kokemukset ja itsensä haastaminen. Temppujumppa luo hyvän liikunnallisen pohjan erilaisiin liikuntaharrastuksiin.


VOIMATREENI
 
Voimatreenitunneilla lämmittelemme ensin koko kehon ja nostamme sykettä. Sen jälkeen teemme koko kehon treenin, joskus käyttäen oman kehon painoa ja joskus painoilla tai kuminauhoilla. Tunnilla ei ole vaikeita koreografioita, pääasia on päästä liikkumaan ja nauttimaan hikoilusta. Silloin tällöin vaihtelun vuoksi teemme treenin kiertoharjoitteluna. Sekin on oikein tehokasta ja hikistä työtä! Aina voi haastaa itsensä!

Ohjaajat 

Huom! Peruutuksista pyrimme ilmoittamaan mahdollisimman ajoissa sähköpostilla. Hätätapauksissa ovessa on lappu. Yritämme kuitenkin aina löytää tunneille sijaisen.