Tuntisisältö

 MAANANTAI

Nuorten tanssi ma klo 17:00-18:00 

Kuntojumppa ma klo 19:15-20:15 / Outi
Peruskunnon ylläpitoa. Tunti koostuu lämmittelystä (5min) ja vauhdikkaasta mutta helposta kestävyyskunto-osiosta jokaisen oman kunnon mukaan (25 min). Tunnin toisessa osuudessa tehdään lihaskuntoa tasapuolisesti koko kropan lihaksilla käyttäen vaihdellen käsipainoja, kuminauhoja sekä kehon omaa vastusta (25 min). Lopuksi palautetaan lihakset treenistä kevyillä venyttelyillä (5 min). Tervetuloa mukaan kivaan ja rentoon menoon!

 

TIISTAI

Aikuisbaletti ti klo 18:30-19:30 / Meria
"Bulleriinojen" oma tunti, jossa balettia harjoitellaan perinteisen tuntijärjestyksen mukaan.Tunti aloitetaan tangolla tehtävillä harjoituksilla. Tämän jälkeen siirrytään keskilattialle. Musikaalista ilmaisua tanssin ilon kautta!

Lavatanssijumppa ti klo 19:00-19:55 / Ulla
LAVIS-lavatanssijumppa on uusi, hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja, kuten humppa, valssi, polkka, foxi, salsa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi. Laviksen periaatteisiin kuuluu, ettätanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta oman tähtihetkensä. Tällä tunnilla tanssitaan myös lattareita!

Voimatreeni ti klo 19:30-20:30 / Carita
Voimatreeni on haastava ja toiminnallinen lihaskuntotunti, jossa ei tehdä askelkuvioita. Treenissä on mukana hapenottokyky, voima, lihaskunto, liikkuvuus, koordinaatio ja tasapaino. Sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille, tarjolla liikesarjoihin eri tasoja kunnon mukaan.

Venyttely ti klo 20:00-20:45 / Ulla
Tunti koostuu n. 5–10 minuutin helposta ja rauhallisesta lämmittelystä askeltaen sekä marssien. Loppu tunti n. 35 min. on klassista koko kehon venyttelyä ja rentoutumista. Tunnin tavoitteena on venyvyyden kehittäminen sekä rentoutuminen. Tämä tunti soveltuu kaiken ikäisille ja -kuntoisille liikkujille.

Vesijumppa ti klo 20-20:45 ja 20:45-21.30 / Erika
Tunti koostuu sydämen sykettä kohottavista, lihaksia vahvistavista sekä nivelten liikkuvuutta lisäävistä liikkeistä. Näitä liikkeitä tehostetaan käyttämällä ajoittain apuna erilaisia välineitä. Tunnin tavoitteena on lisätä kuormitusta sydän- ja verenkiertoelimistölle sekä vartalon lihaksille. Tämä tunti soveltuu kaiken ikäisille ja -kuntoisille liikkujille, sillä vesi keventää niveliin kohdistuvaa kuormitusta.

 

TORSTAI

Temppukoulu to klo 17:30-18:15 / Meria ja Säde
Temppukoulu on telinerata-ajatteluun perustuvaa monipuolista, perusliikkeitä harjoittavaa liikuntaa. Tuokion päätavoitteet ovat positiiviset kokemukset, itsensä voittaminen, kymmenet toistot ja lihaksiston kehittyminen tasapuolisesti.

Perheliikunta to klo 17:30-18:15 / Sonja
Perheliikunta on 2–4-vuotiaiden lasten ja aikuisten yhteinen jumppa. Ryhmässä leikitään, tanssitaan, kiipeillään, temppuillaan ja päästään mielikuvitusmatkoille. Tavoitteena on tukea lasten motorista kehitystä, perusliikuntataitojen, tasapainon ja välineiden käsittelyn harjoittelun kautta. Myös sosiaaliset taidot kehittyvät vuorovaikutuksessa muiden ryhmäläisten kanssa. Tunnit toteutuvat lasten ehdoilla, jokaisen yksilöllinen kehitysvaihe huomioiden ja aikuisten tukemana aktiivisen yhdessä tekemisen myötä. Yhteisestä ajasta ja liikunnan riemusta nauttiminen on perheliikunnan tarkoitus ja tunneilla opittuja liikuntaideoita voi viedä mukana kotiinkin.  

Temppukerho to klo 18:15-19:00 / Meria ja Säde
Temppukerho perustuu "parkour" tyyliseen, monipuoliseen liikuntaan, ponnistuksista aina voltin harjoitteluun saakka. Tunti soveltuu kaiken tasoisille lapsille/nuorille, sillä jokainen tekee oman taitotasonsa mukaan. 

Keppijumppa to klo 18:15-19:00 / Salla
Keppijumppa laittaa selkärangan kurvit kuntoon ja houkuttelee upean ryhdin esiin. Tunnin tavoitteena on vahvistaa lantion- ja keskivartalon seutua, huolehtia selkärangan liikkuvuudesta sekä herättää asentoaisti. Tunti soveltuu kaikille kuntoilijoille.

Latinmix to klo 18:45-19:35 / Ulla
Latinmix on eri lattaritansseja sisältävä tanssitunti. Tunnin aikana tehdään lyhyitä ”pikku tanssikoreografiota” helpoilla askeleilla. Tunnilla pidetään hauskaa ja nautitaan tanssin tuomasta upeasta olosta.

Yoga-stretching to klo 19:40-20:30 / Ulla
Venyttelytunti, jossa sovelletaan liikkeitä ja asentoja joogasta. Yoga-stretching helpottaa kehon eri osien, erityisesti niskan ja hartian jännitystiloja. Liikkeet tehdään omien voimien mukaan. Osallistuminen ei vaadi aikaisempaa joogakokemusta. HUOM! Oma matto mukaan!

 

LAUANTAI

Kehonhuolto la klo 10:00-11:00 / Carita
Kehonhuoltotunnilla käytetään erilaisia tekniikoita (ChiBall, pilates, jooga, JRV, syvävenyttely) , joiden avulla parannetaan kehon liikkuvuutta, tasapainoa, voimaa ja kehon hallintaa. Tunnilla liikutaan paljain jaloin tai sukkasillaan pienen ChiBall-aromapallon kanssa, joka ohjaa kehon liikeratoja. Kehonhuolto sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille henkilöille.

Body & stretching la klo 11:00-12:15 / Carita
Tunti koostuu n. 20-30 minuutin kestävästä alkulämmittelysarjasta, jota seuraa tehokas lihaskunto- ja sykeosuus. Välineitä käytetään tehostamaan liikesarjoja. Tunti loppuu pitkiin n. 15 min kestäviin palauttaviin venytyksiin. Tunnin tavoitteena on nostaa sykettä ja kehittää lihasvoimaa. Tämä tehokas, hauska ja haastavakin tunti on tarkoitettu hieman enemmän liikuntaa harrastaneille naisille ja miehille.